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Ride by wire e Honda torna a vincere
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Smanettonazzo
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Originally posted by MiKiFF View PostLa Kawa non ha RdW n? giroscopi n? sensori di velocit? sulle ruote, ha un accelerometro sull'albero motore gestito da un complicato software che capisce quando le accelerazioni sono troppo grandi, impossibili senza pattinaggio della ruota e di conseguenza riduce la potenza con mappe iniezione ritardate, ovverosia non gestisce il pattinamento, non ? un vero TC ma un antispin molto evoluto.
Kawasaki utilizza come dato per la regolazione dello slittamento la velocit? delle ruote.
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"Wheel-speed sensors are a key component of OEM TC systems, but S-KTRC does without an accelerometer (Ducati) or a gyro bank-angle input (BMW). The Kawi system (in development for five years) uses a Mitsubishi ECU to monitor engine speed, throttle position, acceleration rate and comparative wheel speeds to judge the bike’s slip angle, retarding ignition timing if the tires need to be reined back in. Data points are examined an incredible 200 times per second! By doing without accelerometer or bank-angle sensors, S-KTRC has no fixed maps, so the TC is able to adapt to modifications like exhaust systems or engine tweaks."
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Talebano 2tempista DDG
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Originally posted by facssss View Post"Wheel-speed sensors are a key component of OEM TC systems, but S-KTRC does without an accelerometer (Ducati) or a gyro bank-angle input (BMW). The Kawi system (in development for five years) uses a Mitsubishi ECU to monitor engine speed, throttle position, acceleration rate and comparative wheel speeds to judge the bike?s slip angle, retarding ignition timing if the tires need to be reined back in. Data points are examined an incredible 200 times per second! By doing without accelerometer or bank-angle sensors, S-KTRC has no fixed maps, so the TC is able to adapt to modifications like exhaust systems or engine tweaks."
http://www.motorcycle.com/manufactur...led-90012.html
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per? credo che questo sia il limite della sbk,se una moto di serie non ce l'ha allora non si mette,perch? questi finti regolamenti,come lo scorso anno con la cascata di ingranaggi dell'aprilia,e i vari spostamenti di pesi,la moto deve avere le cose di serie....se il prossimo anno la cbr lo monta allora dal prossimo anno avranno questo sistema...
mah...
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Smanettonazzo
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