Come mai nell'AMA SBK posso correre con 1 scarico anche se la moto di serie ne ha 2 e nel mondiale no ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Regolamento scarichi AMA SBK
Collapse
X
-
"Q: Regarding Superbike technical regulations. You've chosen a different path than the FIM and World Superbike, why?
Hollingsworth (CEO AMA Pro): For a multitude of reasons. Essentially, each series must respond to the unique characteristics of the market it serves, while recognizing global trends. Although FIM technical regulations are not complete, it seems clear that their approach includes virtually unlimited engine modifications while restricting airflow. The FIM approach makes for easy technical inspection at events -- important when traveling the globe from race to race, transporting control pieces, performing teardowns and rebuilds and repacking it all for transport.
However, AMA Pro Racing is not limited in that manner. The technical regulations we're proposing limit engine modifications, not airflow. With the ability to perform more extensive technical inspections at events, the benefit is engine development programs that are significantly more cost-effective for competitors, a critical element in getting a deeper field of competitive Superbikes. "
Last edited by GloomyS; 25-03-08, 17:33.
-
In pratica e` che in WSBK, dovendo spostare il carrozzone ad ogni tappa, e` piu` complicato organizzarsi per smontare i motori e controllare il livello di elaborazione. Quindi, si preferisce (preferiva..in realta`, con l'ingresso del 1200 twin si sono avvicianti a AMA) mettere restrizioni su airbox e scarichi. In AMA, essendo un campionato nazionale, e` piu` facile logisticamente fare le verifiche a campione smontando tutto il motore. Dunque per AMA e` piu` vantaggioso mettere dei limiti alla elaborazione interna, in modo da contenere i costi per le piccole squadre.Last edited by GloomyS; 25-03-08, 17:42.
Comment
-
Infatti, fatta la legge trovato l'inganno (stupido per una stupida regola). Ma lo dice anche il CEO, oltre alla logica orgnaizzativa, sono regole fatte in base ai mercati locali e per accontentare gli interessi delle case (Ducati in WSBK e Jap in US)Last edited by GloomyS; 25-03-08, 18:01.
Comment
-
Originally posted by GloomyS View PostInfatti, fatta la legge trovato l'inganno (stupido per una stupida regola). Ma lo dice anche il CEO, oltre alla logica orgnaizzativa, sono regole fatte in base ai mercati locali e per accontentare gli interessi delle case (Ducati in WSBK e Jap in US)
Comment
X
Comment