Announcement

Collapse
No announcement yet.

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Impressioni di Jeremy McWilliams sul 1098R...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Font Size
    #1

    Impressioni di Jeremy McWilliams sul 1098R...


    The 1098R is superb, everything about it is right. The torque pulses are phenomenal and it wheelies everywhere if you want it to. The power delivery is incredible. Open the throttle and it accelerates from anywhere. The Ducati 1098R is particularly strong already from middle throttle. It is very light and feels very predictable."

    Jeremy also told me about one of the most impressive features on the new Ducati 1098R, the traction control.

    "Some of the other journalists talks about how they can't feel the traction control yet. It's about controlling your fear of the throttle and the massive torque output. So they are not using the full throttle openings yet. The traction control controls the massive torque for a moment enabling big throttle openings. But even I need a few more laps to get fully to grips with it."

    ezza's three points after the first session on the Ducati 1098R on Jerez today Monday January 28th:

    1. The Ducati 1098R have enough power-134Nm @ 7750rpm and 180 horsepower.
    2. The slipper clutch on the 1098R is the best I have ever ridden. Not too much engine braking and not too little.
    3. The traction control is the same as you find on MotoGP bikes and allows you to use massive throttle openings



  • Font Size
    #2
    mo tocca solo tradurlo

    Comment


    • Font Size
      #3
      Mi sa che è la prima R che vale quanto costa...

      Comment


      • Font Size
        #4
        E' la R che cambierà la stoRia delle moto di serie.

        Comment


        • Font Size
          #5
          Originally posted by desmoone View Post
          E' la R che cambier? la stoRia delle moto di serie.
          ...ma fai DelTorchio di cognome?

          Comment


          • Font Size
            #6
            Originally posted by Toledo View Post
            mo tocca solo tradurlo
            La 1098R e` superba, ogni dettaglio di essa e` incredibile. Le botte di coppia sono fenomenali e si riesce ad impennare in qualsiasi momento, basta volerlo. Dai gas e lei schizza in ogni situazione. La 1098R e` particolarmente potente gia` a meta' gas ed e' molto leggere ed intuitiva.
            Jeremy ha pure detto che una delle caratteristiche che colpiscono di piu` e il traction control. Alcuni giornalisti riferiscono che non riescono a sentire l'intervento del TC. Il punto e` vincere la paura di dare gas e della botta di coppia, loro non riescono ancora a dare tutto il gas. Il TC controlla l'erogazione per alcuni istanti permettendo di aprire tutto ma anche io ho bisogno di qualche giro prima di poterne sfruttare a pieno il potenziale.

            Comment


            • Font Size
              #7
              Grazie GloomyS

              Comment


              • Font Size
                #8
                Originally posted by Sciamano View Post
                ...ma fai DelTorchio di cognome?
                No, ma gli ha appena pagato parte dello stipendio

                Comment


                • Font Size
                  #9
                  Originally posted by MiKiFF View Post
                  Mi sa che ? la prima R che vale quanto costa...

                  fidati tutte le serie R Ducati. . . .erano delle autentiche moto da pista

                  Comment


                  • Font Size
                    #10
                    che moto ragazzi...

                    Comment

                    X
                    Working...
                    X