Announcement

Collapse
No announcement yet.

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help: 749R '05 oppure 999S '06

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Font Size
    #1

    Help: 749R '05 oppure 999S '06

    Premessa: Grazie a Palutz per la chiacchierata di oggi.

    Dunque... mi ? stato proposto un cambio alla pari per il mio 749R con 1.000 Km. con un 999S NUOVO, DA TARGARE.

    Sono in crisi mistica.

    Pro e contro?


    Ragazzi, aiutoooooooooo

  • Font Size
    #2
    Tieniti il tuo!!!
    Non ci pensare neanche un secondo!!

    Sicuramente
    1) maggiore rivendibilit?
    2) maggiore tenuta del prezzo
    3) e' piu' bello
    4) Molto piu' sofisticato
    5) Meno diffuso
    6) Componentistica superiore
    7) E' sempre un R

    Considera che gli S se non te li tirano appresso poco ci manca....
    Last edited by ultras998s; 05-09-06, 15:15.

    Comment


    • Font Size
      #3
      bho, da totale ignorante in materia terrei buono il 999s...motore + grosso...+ tiro...secondo me ? meglio (opinione personale)

      Comment


      • Font Size
        #4
        Ma io mi terrei la 749R...ovviamente se vuoi un brivido in pi? va bene la 999S......ma riflessione se cambi devi prendere una 999R.......

        Comment


        • Font Size
          #5
          Aren't you happy with the 749R?
          Do you fell you need more power?
          Do you take your 749R to the track or just ride it on the street?

          Comment


          • Font Size
            #6
            999s A Occhi Chiusi Quel Motore Non Finisce Mai................

            Comment


            • Font Size
              #7
              Originally posted by ultras998s
              Tieniti il tuo!!!
              Non ci pensare neanche un secondo!!

              Sicuramente
              1) maggiore rivendibilit?
              2) maggiore tenuta del prezzo
              3) e' piu' bello
              4) Molto piu' sofisticato
              5) Meno diffuso
              6) Componentistica superiore
              7) E' sempre un R

              Considera che gli S se non te li tirano appresso poco ci manca....
              1) Solitamente, il monoposto lo comprano meno volentieri...
              2) In entrambe i casi ho comprato / comprerei molto al di sotto del listino, quindi non considero l'aspetto economico, seppur importante...
              3) Anche s?, pi? che altro ce ne sono meno.
              4) Molto pi? delicato, soprattutto se l'utilizzo principale ? su strada...
              5) Vedi 3)
              6) Vero: cerchi - anti saltellamento - serbatoio pi? grande - frizione in rame (scomoda per strada) - scarico completo... Ho dimenticato qualcosa?
              7) Vero

              Grazie, molto esauriente...

              Comment


              • Font Size
                #8
                Originally posted by MV-999R
                Aren't you happy with the 749R?
                Do you fell you need more power?
                Do you take your 749R to the track or just ride it on the street?
                ...... ..

                Comment


                • Font Size
                  #9
                  Tieniti la tua R...

                  Comment


                  • Font Size
                    #10
                    Originally posted by angelbreil
                    ...... ..
                    Non stai contento con la 749R?
                    Senti chi bisogna di piu pontenza?
                    Usa la tua 749R in pista o strada?

                    Comment


                    • Font Size
                      #11
                      Originally posted by MV-999R
                      Aren't you happy with the 749R?
                      Do you fell you need more power?
                      Do you take your 749R to the track or just ride it on the street?
                      I'm very happy with my 749R, but it's not easy riding on the streets...
                      I don't feel I need more power, it's too much for me what I have on it.
                      Not yet tracks, only streets, until my leg will be operated.

                      I hope my english is enough clear for you... See you and thanks a lot.

                      Comment


                      • Font Size
                        #12
                        Originally posted by Toledo
                        I'm very happy with my 749R, but it's not easy riding on the streets...
                        I don't feel I need more power, it's too much for me what I have on it.
                        Not yet tracks, only streets, until my leg will be operated.

                        I hope my english is enough clear for you... See you and thanks a lot.

                        You english is more than enough. (i'm not english, also )

                        Well if you're happy with the 749R and you don't feel you need more power (or think that what you have on the 749R is already too much) i say keep the 749R, for sure.

                        I'm just curious about why do you say the 749R is not easy to ride on the street??

                        BTW if you plan to go the track often in the future i think that's another reason to keep the 749R

                        Good luck for the operation

                        Comment


                        • Font Size
                          #13
                          Originally posted by ultras998s
                          Tieniti il tuo!!!
                          Non ci pensare neanche un secondo!!

                          Sicuramente
                          1) maggiore rivendibilit?
                          2) maggiore tenuta del prezzo
                          3) e' piu' bello
                          4) Molto piu' sofisticato
                          5) Meno diffuso
                          6) Componentistica superiore
                          7) E' sempre un R

                          Considera che gli S se non te li tirano appresso poco ci manca....
                          1)gi?
                          2)falso
                          3)opinabile, cos'ha di pi? bello?
                          4)cio??x la frizione?o per il serbatoio?
                          5)vero
                          6)vedi3
                          7) vero

                          GLI S TE LI TIRANO DIETRO? DIMMI DOVE CHE MI POSIZIONO.....

                          CMQ secondo me tieni il 749 se non ti interessa la potenza e basta... poi vedi tu... tieni conto che te la danno per nuova...

                          Comment


                          • Font Size
                            #14
                            Originally posted by MV-999R
                            Non stai contento con la 749R?
                            Senti chi bisogna di piu pontenza?
                            Usa la tua 749R in pista o strada?

                            Ok...

                            Comment


                            • Font Size
                              #15
                              Originally posted by MV-999R
                              You english is more than enough. (i'm not english, also )

                              Well if you're happy with the 749R and you don't feel you need more power (or think that what you have on the 749R is already too much) i say keep the 749R, for sure.

                              I'm just curious about why do you say the 749R is not easy to ride on the street??

                              BTW if you plan to go the track often in the future i think that's another reason to keep the 749R

                              Good luck for the operation
                              Je sais que tu n'est pas anglais, mais je ne sais pas si ?a va mieux en fran?ais...

                              I hope, in a very next future, to be able to ride on track with all of you.

                              About the streets... I ride normally on a range between 5.000 / 9.000 rpm but I have to forget the 4th / 5th and 6th gear. When I'm under this range, I'm on 98 - 104 ?C and too many vibrations... Because of the lights, it's impossible riding on 5.000 / 9.000 rpm, specially in town.

                              Comment

                              X
                              Working...
                              X