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Ma è sempre meglio partecipare no?
La carena della 2012 ? diversa e le branchie sono a rovescio (girate in dietro) rispetto alle versioni precedenti..
Basta guardare una foto per rendersi conto subito..
Ciao, l' unica cosa differente ? il codone posteriore... Per il resto ? tutto identico! A parte la sella pilota/passeggiero e eventuali copri sella monoposto!
Ciao, l' unica cosa differente ? il codone posteriore... Per il resto ? tutto identico! A parte la sella pilota/passeggiero e eventuali copri sella monoposto!
Se intendi che le carene 2012 montano senza modifiche sulle versioni precedenti,pu? essere...dal lato estetico invece non sono per nulla identiche,anzi sono proprio differentissime con le branchie addirittura a rovescio! Si riconosce dalle carene una 2012 dalle precedenti anche da un km...
Se intendi che le carene 2012 montano senza modifiche sulle versioni precedenti,pu? essere...dal lato estetico invece non sono per nulla identiche,anzi sono proprio differentissime con le branchie addirittura a rovescio! Si riconosce dalle carene una 2012 dalle precedenti anche da un km...
Esatto!! Tutti i fori combaciano perfettamente, per quanto riguarda l'estetica, sinceramente non avevo notato differenze..
C'? anche da dire che la 2012 ha i deflettori laterali pi? pronunciati e smontabili la 2010-11 invece sono integrati con le fiancatine e meno evidenti.
Ecco tutte le differenze....Se sai un po' di inglese Non avevo voglia di tradurlo
Performance Changes
The S1000RR's engine capacity, bore and stroke, power output, torque and compression ratio all remain exactly the same. So what has changed? The rear sprocket is given an extra tooth, from 44 up to 45, to aid acceleration.The air-intake through the headstock has been revised to increase the surface area by 20%. The throttle action is quicker, now requiring 11% less travel.
Chassis Changes
The new model has a shorter wheelbase, down from 1432mm to 1422.7mm. The steering head angle changes from 24 degrees to 23.9 degrees, while trail is increased by 2.6mm. A mid-speed damping valve has been added to the front forks and internals have been revised with the aim of improving front-end feedback. The rear shock features a new spring and a wider range of adjustment. The swingarm pivot is located 4mm higher in the chassis a move designed to improve suspension feel. The bars are set wider and the reach to them is slightly greater, for more leverage than before.
Electronics Changes
The Rain power mode has been revised, from a rather meagre (joke!) 152bhp to 163bhp. The main changes are to the traction control and 'combustion control'. The Dynamic Traction Control (DTC) was a popular optional extra on the original model, with over 98% of customers opting for it. BMW have revised the system, refining it, making its intervention less obvious. The 'combustion control' is used in Slick mode and is designed to help corner entry by 'opening' the throttle a minute amount to maintain the perfect amount of engine braking.
Cosmetic Changes
Again, the new model features small tweaks, with a revised and smaller tail unit and the addition of tiny 'winglets' located on the side of the nose fairing. The obvious cosmetic changes are the colours, with the new Red/White and Light Blue schemes.
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